onsdag 21. mai 2014

Oda Maria (18)

Jeg heter Oda Maria og blir 18 år i juni. Jeg bor på en gård i Larvik og har kuer og tre sauer.
Jeg har gått på speidern siden andre klasse, så nå har jeg snart vært med i 11 år! Gruppa mi heter Østre Halsen KFUK-KFUM speiderne. Jeg sitter også i kretsstyret i kretsen vår, Vestfold. Jeg er rover og er av og til med vandrerne på møtene deres. Om det er ledermangel, hjelper jeg også til. Det beste jeg vet med å være med i speidern er å dra på turer og på leir. Jeg er så glad for at jeg har fått besøkt mange steder, opplevd masse og blitt kjent med mange personer. Etter speiderturer til Tyskland, Sveits, London og flere leirer i Norge, har jeg blitt kjent med speidere fra hele Norge og fra flere steder i verden.

Den forrige leieren jeg var på var Roverlandsleir 2013 på Sunnmøre. Der hadde vi det veldig gøy. Har du speiderkalenderen for 2014, kan du bla til april og se et bilde av meg fra denne leieren!

På leieren i sommer skal jeg være maur. Sammen med de andre maurene skal jeg være med på å bygge opp leieren en uke før de andre deltakerne kommer. Jeg gleder meg masse til å møte speidere jeg kjenner fra før og speidere jeg ikke kjenner, og jeg gleder masse til å være to uker på leir!

A summary in english: 
My name is Oda Maria. I turn 18 in June. I live at a farm near Larvik, a town in South-East of Norway.
My scout group is called Østre Halsen. Østre Halsen is the area where I live. What I love about scouting is that I can meet so many people and that I have got the chance to visit so many places. I have been to Germany, Switzerland, London and different places in Norway with my scout group.

I’m looking forward to the camp this summer and I hope I can get to know scouts from foreign countries!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar