torsdag 22. mai 2014

Leirsangen

21.05.2014.
Foto: Lars Egil Heldal
I disse dager er Trine Rein, Christian Ingebrigtsen og bandet TV experience i studio for å spille inn leirsangen til Asker 2014. Jeg fikk være med en dag.

Leirsangen er en annerledes leirsang og Christian forteller at de har fått mye inspirasjon gjennom å se speiderfilmer og reklame på nettet.
Selve leirsangen kom til han en morgen i dusjen…. Så da satt jeg der, litt starstrucked, nettopp hilst på alle og forestilte meg Christian Ingebrigtsen i dusjen syngende på leirsangen. Heldigvis gikk praten lett over på både bosted, hagesyssler og speiding.

TV experience gikk i studio for lydsjekk, fotografen og jeg satt som tente lys og hørte på. De øvde og pirket. «Ikke sånn dam-dam-dam, men mer damm-dammdamm-dam…». Vi hørte ikke store forskjellen, men konkluderte med at det blir nok bra til slutt. Bilder ble tatt underveis og etter litt mer øving og pirking kom også Trine.

Det ble klart for innspilling av musikkvideo del 1. Torgrim svingte rundt med filmkameraet sitt og Leif Egil med fotokameraet. De instruerte alle i studio og etter noen runder med opptak fikk vi det vi ville ha, etterpå delte vi et brød med salami, noen pærer og en kurv jordbær.

Musikerne fikk spille inn videre. Oppfatningen om at man spiller ett instrument måtte jeg fort legge fra meg. Medlemmene i TV experience behersker flere instrumenter og låta ble spilt inn med ett og ett instument. Flere instrumenter enn det som var mennesker.

Christian og Trine har ikke vært speidere, men Christian mener det burde vært obligatorisk for alle i oppveksten. De gleder seg til å oppleve 6000 speidere lørdag 2.august da de skal spille på åpningsleirbålet. TV experience er med hele uka på leir, slik de var på Røros i 2006. 

Eirin

Foto: Eirin Bekk

Foto: Lars Egil Hegda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar