onsdag 6. august 2014

Leirfølelsen

Leirfølelsen. Den gode følelsen.



Jeg meg tok en kort runde på leirområdet og satte meg på leirtorget for å ta til meg inntrykkene fra leiren.

Den lave ettermiddagssola som tørker opp de gjørmete leirgatene.
Glade smilende mennesker.
Lukten av bål.
En god prat med noen du ikke kjenner.
Speidere fra eksotiske land.
Forelska leirkjærester.
Dyktige og ansvarsfulle ledere på jakt etter morgendagens informasjon. 
Rovere med uthulede meloner på hodet.
Stolte besteforeldre på besøk på leiren.
Fønvind i håret. 
Leirsangens toner fra hovedscenen.
Engasjerte stabsmedlemmer som fikser alt.
Speidervenner du ikke har sett på mange år. 
En by som bare plutselig finnes på et jorde - hvor alle er venner.
Leirbålskappe.
En overlykkelig speider som har klart leirfresen.
Smaken av nugatti.
Støvler og shorts.
Steikeos fra vafler på bål.
Speidere som hjelper hverandre.
Soveposer til tørk.

Leirfølelsen er en spesiell følelse. En god, varm og deilig følelse. En trygg følelse.
Å bare sitte noen minutter i sola på leirtorget, eller i en hvilken som helst leirgate - bare for å nyte dagene, timene, minuttene og sekundene - det anbefales sterkt. Ta deg tid til å nyte leirlivet et lite øyeblikk.



Jeg er takknemmelig. Utrolig takknemmelig.
Takknemmelig for å få være speider, takknemmelig for å få være på leir, takknemmelig for alle speidervenner - takknemmelig for alt det flotte arbeidet staben, maurene og lederene i gruppene gjør. Tusen takk!


Henrik, landsstyremedlem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar