lørdag 2. august 2014

Dagen for å komme på plass


Første dag på leir er dagen for komme seg på plass og innrede leirområdet sitt. Jeg prøvde, men det ble ikke helt vellykket. Som sikkert mange andre har også opplevd så var ikke stengene til teltet oppi teltposen da teltet skulle opp. Jeg måtte derfor ta turen hjem for å hente stengene. Litt sende da luftmadrassen skulle blåses opp manglet ventilen. Avgårde med bussen dro jeg og rakk uheldigvis ikke den korrosponderende bussen videre. I det jeg nådde frem til Jula hvor jeg hadde kjøpt madrassen, etter ca 1 time, fant jeg ventilen i lomma på shortsen... en smule irritert på meg selv må jeg vel si at jeg var.

Når jeg skriver dette jeg fremdeles ikke kommet meg på plass, men har hatt en strålende første dag likevel :-D

I dag har jeg vært med på forskjellige mottakelser og selvfølgelig et strålende leirbål.


Første mottakelse var for tidligere landssjefer og generalsekretærer. Vi har en lang historie som organisasjon(er) og jammen er det mye bra folk som har fulgt med opp gjennom årene. Å møte så mange blide, erfarne og dyktige ledere som har utrettet mye er utrolig inspirerende. Kanskje jeg selv en dag kan delta på en slik mottakelse som deltaker og ikke som vert :-)



Landsleirbål er noe helt for seg selv og er vanskelig å beskrive. Man får bare opplevd dem hvert fjerde år, så disse øyeblikkene er magisk. Å se tusenvis av speidere som synger en herlig leirsang er god følelse som man kan leve på lenge. I år var intet unntak, så dett blir en bra leir! :-D


Etter åpningsleirbålet var det duket for internasjonal mottakelse. To ledere fra hvert utenlandske gruppe var invitert til mingling og god norsk spekemat. Å ha utenlandske speidere på leir er utrolig spennende. Ikke bare får vi lære om andre nasjoner, kulturer og språk - vi får også sett at vi er del av en enormt stor verdensomspennende bevegelse. Visste du at det er 24 forskjellige land representert på leiren og at 10% av deltakerne er fra utlandet.

Ha en fin leiruke!

Henrik - landsstyremedlem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar