mandag 4. august 2014

Et imponert landsstyremedlem

Jeg har flere ganger fått kommentaren at "dere i lansstyret har vel nok å gjøre på landsleiren". Joda, vi har ting vi i landsstyret har ansvar for her på leiren, men jeg vet veldig godt at det er mange som står på og jobber mye mer enn det vi gjør. I dag har jeg fått tid til å gå rundt på leiren, og er mektig imponert over all den innsatsen som blir lagt ned. Alt fra dotømmere, kioskarbeidere og oversettere på leirbål, til haikemannskap, hovedkomité og sykepleiere - bare for å nevne noen. Når jeg skriver dette så sitter jeg i teltet til programetaten, og selv om klokka har passert midnatt for lenge siden så koker det ganske bra her inne.



En av oppgavene mine i dag har vært å delta i panelet under debatten om speiderloven. Det er mange meninger i denne saken, men debattet var god og konstruktiv. Gikk du glipp av dagens debatt kan du komme tilbake til lederteltet onsdag klokken 17-18. Har du noen siste innspill, enten du støtter eller er imot det gjeldende forslaget, er det veldig viktig at du sender inn dette på speiderlov.no innen 10. august. Det viktige for meg er at vi for en speiderlov som er til det beste for morgendagens speidernorge.


Leirbål

Dagen i dag avsluttet jeg på jamboreetreff med store delere av den norske kontigenten som skal på jamboree til Japan neste sommer. Hele kontigenten (som består av speidere fra begge forbund) er på over 800 personer, og imponerende mange møtte opp i kveld for å få med seg siste info og for å bli kjent med andre jamboreedeltakere.


Takk for en super dag i dag også :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar