søndag 3. august 2014

Leiren er ordentlig i gang


Nå er leiern ordentlig i gang! Etter å ha vært her en uke og jobbet på nesten tomme jorder, er det morsomt å se at området er fult opp med mennesker, telt og byggverk av raier.
Det er selvfølgelig veldig morsomt at det endelig er Landsleir, men maurleiern forrige uke var veldig morsom, til tross for en del arbeid.
Idag hadde vi gudstjeneste klokka 1100. Jeg satt bak scenen og var vakt. Selv om jeg ikke fikk sett gudstjenesten, fikk jeg høre alt som ble sagt.

Dagens store aktivitet var Globalløpet. Når jeg var på roverlandsleir i fjor, var jeg med å løp, men siden jeg fortsatt er arbeidsmaur under leier, kunne jeg ikke delta i år. På Globalløpet blir man sponset av familie og venner, og pengene går til en god sak som KFUK-KFUM global jobber med.
Jeg var istedet for å løpe borte på volleyballbanene for å se på rovernes volleyballturnering.

Alle nordmenn er opptatt av været, og det er også en viktig faktor på leir, hvert fall med tanke på valg av klær. Idag har det stort sett vært oppholdsvær, men det har regnet innimellom. Det er varmt i lufta og mange går med shorts :-)

Når man skal bo en uke i telt (eller mer, som jeg har gjort), er det mye som må pakkes. Jeg har med meg alt fra ullklær og regntøy til sommerkjole og bikini. Det er ganske koselig å sitte i teltet og høre på regnet, men jeg håper selvfølgelig at vi fremover får sol.
-Oda Maria




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar